top of page

Evaluatie

Het theaterproject zit erop. De tijd is, terugkijkend, snel gegaan. Zes dagen is niet veel, maar het is ons gelukt.

De eerste twee dagen hadden we workshops, deden we korte drama opdrachten om in de sfeer te komen en maakten we de groep. Er waren workshops dans, muziek, moderne media en schrijven. Bij dans oefenden we met een verhaal in dans vertellen, bij muziek deden we bodyclap, bij schrijven oefenden we met een script schrijven en bij moderne media maakten we een kort filmpje met het green screen.

Bij groepen maken bleven er vanuit elke oude klas een paar mensen over. Deze mensen bij elkaar gevoegd, maakt de groep Mengelmoes. Dit omdat we een mengsel van alle klassen waren. Vanaf de tweede week gingen we aan de slag. Ik besloot, omdat techniek mij best ligt, de techniek van het stuk te regelen. Hierdoor kwam ik bij de groep ‘decor’ terecht.

We zijn begonnen met brainstormen over de mogelijkheden voor decor. Er was tenslotte nog geen vast verhaal, we hadden alleen de personages. Nadat het verhaal vast stond, konden wij ook echt aan de slag. We besloten veel aluminium te gebruiken. Ook wilden we er moderne media in verwerken. Eerst wilden we FaceTime gebruiken, zodat we continu Narcissus op een scherm konden zien. Dit besloten we niet te doen, omdat je daarbij afhankelijk bent van internetverbinding. We hebben dit opgelost door gebruik te maken van een webcam.

Mijn verwachtingen van het project zijn eigenlijk allemaal wel uitgekomen. Zes dagen, waarvan je eigenlijk maar drie dagen echt kan gebruiken, is best kort. Daar komt nou eenmaal stress bij kijken. Dit maakte het ook vermoeiend en intensief. Het was moeilijk om het project los te laten, maar de lessen van de Hogeschool en de colleges van de universiteit gingen gewoon door. De verwachte plezier is er ook zeker geweest. Ik denk dat we als groep veel hebben kunnen lachen om hilarische momenten, zowel in het toneelstuk als daar buiten. Ook ben ik in de techniek beland, dus die verwachting/hoop is ook uitgekomen.

Van het project heb ik wel het een en ander geleerd. Van te voren had ik echt niet verwacht dat het ons zou lukken om een volledig toneelstuk af te krijgen in zo’n korte tijd. Dat het uiteindelijk wel lukt, is een teken dat ik meer moet geloven in mijzelf en anderen. We zouden de opdracht niet krijgen, als het niet haalbaar is. Je kan meer bereiken in een korte tijd dan je in eerste instantie denkt. Ook heb ik geleerd dat je vertrouwde manier van aanpak moet durven los te laten. Ik ben meer een denker dan een doener, het was dus best lastig om in kleine groepjes uiteen te gaan en te gaan doen. Toch denk ik dat het juist hierdoor zo’n succes geworden. Durf uit je comfortzone te handelen!

Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page