top of page

Evaluatie

Terugblik op mijn verwachting

In mijn vooruitblik heb ik het onder andere gehad over dat het een zwaar project zou worden. Dit klopte ook zeker, ik vond het onwijs leuk en ik heb echt genoten, maar ik was na iedere dag wel heel erg moe. Uiteindelijk bleken we ook echt genoeg tijd te hebben, ondanks dat ik had verwacht dat het krap zou worden.

Wat ging anders dan ik had verwacht?

Ik had verwacht veel met theater te doen en misschien ook met regie, maar dit is niet helemaal uitgekomen. De regie is uiteindelijk naar Mariska gegaan (thumbs up, Mariska, je hebt het top gedaan!) en ook met theater heb ik geen grote rol gehad, maar dat vond ik helemaal niet erg. De rol die ik had (vader), vond ik onwijs leuk om te spelen. Daarnaast heb ik ook heel veel met de muziek gedaan, ik was hoofd muziek. Ik heb aan alle muziek meegeschreven, en sowieso alles gespeeld en naar mijn mening ging dat echt goed en dat vond ik ook echt heel erg leuk. Ik had het uiteindelijk niet anders gewild.

Wat was mijn rol in het proces?

Ik denk dat mijn rol voornamelijk in de muziek heel belangrijk is geweest. Ik heb (samen met Wouter enKimberley) het grootste deel van de muziek geschreven en deze heb ik in de voorstelling ook gespeeld/gezongen. Ook heb ik bij een aantal scènes geholpen met deze te bedenken, dus ook daarin heb ik denk ik een belangrijke rol in het proces gespeeld. Ten slotte heb ik in de beginfase veel geholpen met ideeën bedenken, die uiteindelijk ook tot de uiteindelijke voorstelling hebben geleid.

Wat heb ik ervan geleerd?

Wat ik vooral dacht te leren had te maken met samenwerking en dit is dan ook zeker uitgekomen. Ik heb, zoals eerder gezegd, een zeer sterke mening, maar ik kreeg zojuist al complimenten dat ik me daar heel goed mee heb ingehouden, dus daar ben ik echt heel blij mee en ik denk dat ik daar ook echt heel veel over heb geleerd. Daarnaast had ik ook verwacht dat we zouden leren om de verschillende elementen tot 1 project samen te voegen en ook dit was ook zeker het geval. Uiteindelijk hebben we alle elementen in een geslaagde voorstelling kunnen combineren en ik ben echt heel trots op het eindresultaat!

Wat neem ik mee voor mijn beroep?

Eigenlijk neem ik vooral mee wat ik in het bovenstaande stukje ook al enigszins heb omschreven: ik hoef niet altijd de leiding te hebben, soms moet ik het ook aan anderen kunnen overlaten. In het onderwijs is dit belangrijk, omdat je daar uiteindelijk ook onder een directeur staat. Daarnaast heb ik ook geleerd om de praktische zaken rond een voorstelling te regelen en hoe ik zelf een voorstelling moet maken. Aangezien ik graag in de bovenbouw sta, is dat heel handig voor groep 8-musical.

Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page