top of page

Evaluatie

Terugblik op mijn verwachtingen: Ik vond het heel moeilijk om met zo veel mensen samen te werken. Dit kwam vooral omdat er veel meningen waren en die door elkaar heen geroepen werden. Ik wil graag dat iedereen het leuk heeft en trek het mij persoonlijk aan als dat niet zo is. Daarom was de samenwerking voor mij erg lastig, omdat met zo’n groep gewoon niet iedereen zijn zin kan krijgen. In spel ben ik heel veel gegroeid, het improviseren heeft mij hierbij geholpen.

Wat heb ik ervan geleerd: Ik ben enorm gegroeid in het spelen van een rol. Hier heb ik veel complimenten over gekregen, zowel tijdens het proces als na de voorstelling. Dit heeft mijn zelfvertrouwen een boost gegeven. Ik heb geleerd om dingen uit handen te geven en los te laten. Normaal ben ik hier heel slecht in, maar omdat Mariska de rol van regisseur goed heeft overgenomen en ingevuld, kon ik zelf de touwtjes uit handen geven.

Rol in het proces: De eerste dag zat ik in de groep spel, mijn rol hierin was dus het bedenken van scenes. Verder heb ik veel ideeën ingebracht, mijn bijdrage hiermee aan het proces was dat ik constant over veranderingen dacht en de groep scherp hield. Ik heb geprobeerd om bij iedere discipline te helpen en ideeën in te brengen, ik vind het leuk om mensen te helpen en doe dit ook graag. Ik denk dat de rest van de groep dit aan mij gemerkt heeft, omdat ik steeds van groepje naar groepje ging als ik niks te doen had.

Wat neem ik mee naar de praktijk: Wat mij het meeste bij zal blijven is het groepsproces, iedereen heeft zijn eigen plekje gevonden en heeft zich daarin 100% gegeven. Het lijkt mij leuk om mijn toekomstige klas ook een project te geven dat met de hele klas uitgevoerd moet worden. Je leert dan niet alleen veel over jezelf, maar ook over de andere groepsleden en de groepsdynamiek.

Begin en eind: Zowel het begin als het einde was erg stressvol voor mij. In het begin dacht ik dat het nooit ging lukken, in zes dagen een heel theaterstuk maken dat kan toch nooit?! Naarmate de dagen verstreken en ons stuk echt vorm kreeg, groeide mijn vertrouwen in het stuk, de groep en de begeleiders. De laatste dag was stressvol omdat wij in een enorme file terecht kwamen en op het nippertje binnen kwamen voor de voorstelling.

Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page