top of page

Evaluatie

Hallo!

Het zit er op. Na zes dagen bikkelen hebben we met zijn allen een fantastische show neergezet. Een uitdaging , zoals ik al verwacht had, maar het is ons gelukt. Ik had verwacht dat het project leuk en leerzaam zou zijn en dit was het zeker. Er is veel wat ik heb geleerd en wat ik in mijn verdere leven/carrière mee zal nemen. Zoals ik al verwacht had te leren was het dat er heel goed samengewerkt moest worden binnen de groep en dat iedereen moest weten wanneer voor jezelf op te komen en dit ook te durven, maar vooral in mijn geval ook te weten wanneer je je even in moet houden en je eigen ideeën los moet kunnen laten. Dit neem ik zeker mee in het dagelijkse leven en als ik als juf voor de klas sta. Soms moet je kinderen/ mensen gewoon hun eigen gang laten gaan en zelf dingen laten verzinnen. Anderen kunnen meer dan je denkt! Ik had al van te voren verwacht dat ik een grote rol zou gaan spelen bij de dans. Ik ben uiteindelijk ook de choreograaf van het stuk geworden en heb twee dansen gemaakt. Dit vond ik super leuk om te doen. Ik heb bij de dansen ook veel gehad aan mijn PWS over dans die ik op de middelbare school heb gemaakt, maar ook veel aan de andere danseressen die soms met ideeën kwamen waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen. Verder heb ik nog bij de remix naast de dans ook de tekst op het stukje rap gemaakt. Rappen vind ik zelf ook heel leuk om te doen en heb ik een aantal keer gedaan. Daarom vond ik het een leuke uitdaging om de rap te maken samen met de andere danseressen. Als laatste had ik naast het dansen ook nog twee kleine rolletjes in het stuk. Ik speelde het kleine zusje van Narcisses en een vriendin van Echo. Ik had zelf nooit verwacht dat ik het spelen van deze rollen en het spelen in het algemeen zo leuk zou vinden. Ik heb mezelf hier echt mee verbaasd. Tot slot wil ik nog even zeggen dat ik aan het begin zo mijn twijfels had of alles wel goed zou komen. Ik , en met mij velen anderen, hadden het idee dat zes dagen veel te weinig zou zijn. Toen we ook nog eens niet gelijk begonnen maar de eerste twee dagen cursussen hadden sloeg bij mij helemaal de stress toe. Hoe gaan we nou in drie dagen een heel theaterstuk in elkaar zetten?! Ook had ik verwacht dat er wat wrijving tussen twee mensen uit de groep zou zijn en dat dit misschien voor problemen zou gaan zorgen. Deze mensen hadden namelijk beide een sterke mening en wilden deze graag verkondigen. Gelukkig bleken vier dagen wel degelijk genoeg te zijn en is er geen ruzie ontstaan tussen de twee personen. Iedereen in de groep had al vrij snel zijn plek gevonden en was gelukkig met deze plek en dat was heel fijn. We hebben met zijn allen veel lol gehad, maar ook natuurlijk ontzettend hard gewerkt. Ik ben enorm trots op mijn groep. Het was een project om nooit te vergeten!

Groetjes,

Iris

Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page