top of page

Evaluatie

Aan het begin van dit project was ik heel erg benieuwd naar de samenwerking in een grote groep. Daarbij was ik bang dat er veel onenigheid en stress zou komen, omdat je met zoveel verschillende meningen te maken hebt. Uiteindelijk is mij dit heel erg meegevallen. In onze groep was een fijne sfeer, waarin goed werd samengewerkt. Daarnaast had ik in het begin wel moeite met de controle uit handen te geven, omdat ik graag de touwtjes in handen wil hebben. Toen de rollen echter waren verdeeld merkte ik dat het allemaal zichzelf regelde. Het voelde goed om onderdelen los te laten.

Bij het maken van de theatervoorstelling vond ik het fijn dat wij in kleine groepjes aan de slag gingen. Hierdoor konden ideeën snel worden uitgewerkt. Daarnaast was het werkproces voor mij een eye-opener. Door veel te experimenteren en weinig te overleggen kwamen er veel leuke scènes tot stand. Dit verbaasde mij, omdat ik dacht dat het beter zou zijn om eerst het script te schrijven. Maar dit werkte verrassend goed!

Tijdens de voorbereidingen was er soms wel wat miscommunicatie. De groepen spel, dans, muziek en decor hadden betere afspraken kunnen maken. Dit merkte ik vooral bij het regelen van de muziek voor de dans. Daarvoor moest een remix worden gemaakt, die wij hadden uitgedacht. Niemand had echter verstand van het bewerken van muziek. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik dit wel wilde proberen. De rest van de muziek hadden wij doorgegeven. Uiteindelijk bleek dat dit nog niet was gedownload. In eerste instantie dacht ik dat het om 1 liedje ging, dus gaf ik aan dat ik dit wel zou regelen. Er bleek echter meer muziek niet compleet te zijn, waardoor dit al snel op mijn bordje terecht kwam. Hierbij liep de taakverdeling niet helemaal zoals gepland. Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het heb gedaan, want ik heb nu geleerd muziek te bewerken en mixen te maken. Dit kan misschien van pas komen in de toekomst.

Ik was erg tevreden met mijn rol in het toneelstuk. Dit kwam vooral omdat ik in de voorstelling dans en spel kon combineren. Ik vond het erg leuk om mij in te leven in de rol. Door veel te repeteren en tips van anderen werd dit steeds beter. Ik kijk terug op een gaaf theaterproject, waarbij ik ook nieuwe mensen heb leren kennen. Ik vond het een leerzaam project. Ook al was het soms veel werk, ik heb vooral heel veel plezier gehad met iedereen.

Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page