top of page

Evaluatie

Nu is het theaterproject alweer ten einde. Ik ben trots op de hele groep dat we met elkaar zo’n voorstelling gemaakt hebben. Tijdens dit project heb ik geleerd dat fouten maken heel nuttig kan zijn. Door fouten kom je immers weer op nieuwe ideeën. Zoals ik verwacht had, heb ik ook geleerd om de zaken wat meer los te laten. Dat je juist door een relaxte kijk op opdrachten tot goede ideeën kan komen. In het begin vond ik het een moeilijk project, maar gaandeweg kreeg ik steeds meer een beeld van wat er verwacht werd. Zo mocht ik ook langzaam maar zeker mijn rol in het proces vinden. Ik heb mij vooral bezig gehouden met het decor. Daar heb ik vooral door mijn doorzettingsvermogen een bijdrage geleverd. Bij de première heb ik Daphne geholpen met de techniek, dat vond ik erg leuk om te doen. Toen kwam ik erachter dat de techniek ook leuk is om te regelen. Het eindresultaat van de hele groep vond ik heel knap. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat we dit met elkaar konden. Alle verschillende disciplines: beeldende vorming, drama, maar ook moderne media kwamen samen. Hieruit heb ik geleerd dat we meer kunnen dan op het eerste gezicht lijkt. Wat ik ook echt wil meenemen uit het project is dat je soms met praten niet zoveel opschiet. Het kan beter zijn om gelijk aan de slag te gaan en dan te controleren of het goede resultaat behaald is. Ik heb ook nog iets heel onverwachts geleerd, namelijk dat je sommige ‘problemen’ heel makkelijk kan oplossen. Bijvoorbeeld: ik moet een cirkel tekenen, maar ik heb geen passer; oplossing: bind een touwtje aan een potlood.

Tot slot wil ik iedereen die ik aan het stuk meegewerkt heeft bedanken. Daarbij wil ik vooral ook de docenten bedanken voor hun hulp en begeleiding.

Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page