top of page

Evaluatie

En dan zit het er al weer op. Wat waren het super leuke, maar zeer vermoeiende dagen. Ik heb echt genoten van alles wat er met een groep in zo’n korte tijd in elkaar gezet kan worden. Van te voren had ik gedacht dat het veel geregel zou zijn en dat was het ook. Veel dingen moesten gedaan worden en soms was het lastig wie ze taak het nu precies was. Aan het begin ben ik daarom samen met Marjolein producent geweest, alles regelen en zorgen dat de randvoorwaarden klopten. Vervolgens ging ik me ook steeds meer met spel bezig houden, hierin werd mijn rol langzaam veranderd in regisseur. Dit vond ik zeker leuk om te doen en ik dacht dat dit nog beter bij mij paste. Daarnaast waren 2 producenten ook niet echt nodig. Ook had ik eerst gedacht om zelf ook te spelen in de voorstelling, maar uiteindelijk was het beter om dit niet te doen. Ik moest dit wel even los laten en dat was eerst wel even lastig, maar uiteindelijk was dit zeker de beste keuze. De rol van regisseur was super om te doen en dit past ook echt bij mij. Dus dit is heel goed geweest en hier ben ik ook zeker in gegroeid. Er komt veel meer bij kijken dan alleen maar het spel. Decor en kostuums moet je als regisseur ook goed in de gaten houden en dat is best lastig. Het samenwerken liep daarom soms wel eens wat stroef. Uiteindelijk probeerde ik dit weer rustig op te lossen, boos worden heeft geen zin namelijk. Ook wil ik veel dingen graag doen, als er iets moet gebeuren, ik doe het wel. Maar het is goed om als regisseur mensen aan te sturen en te delegeren in plaats van alles zelf doen. In het proces veranderde dit ook wel en hier heb ik zeker van geleerd. Dus kortom het was zwaar en vermoeiend, maar super leuk en leerzaam! En dat applaus en die lachende gezichten, daar doe je het voor. En dat is ook zeker iets wat ik verder meeneem naar het onderwijs. Lachende gezichten en kinderen die ergens vrolijk van worden dat is waar je het voor doet. Door je volledig in te zetten en te zorgen ervoor dat alles goed geregeld is, kan je veel bereiken. Daarnaast is het goed om samen te werken met allerlei onderdelen en dat is iets om goed om te letten tijdens mijn toekomstig leraarschap.

Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page