top of page

Proces: Muziek (remix)

Bij een dans hoort uiteraard ook muziek. Wij kwamen op het idee om een stoere dans te maken, wanneer Narcissus zichzelf in de spiegel bekijkt. Als basis hebben wij daarvoor het nummer Swagger Jagger van Cher Lloyd gebruikt. Vervolgens hebben wij een aantal nummers uitgezocht waarin de zelfverheerlijking naar voren komt. Wij wilden graag een remix maken van deze nunmers. Helaas had niemand hier ervaring mee. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik dit wel zou gaan proberen. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van het programma 'Audacity'. In het begin had ik weinig verstand van alle beschikbare functies om de remix te maken. De eerste versie bestond dan ook uit abrupte overgangen, waardoor het geen geheel vormde. Na wat hulp van mijn broer, google en filmpjes op youtube begon ik het programma steeds beter te begrijpen. Daarbij heb ik van 2 nummers de karaoke versie gebruikt, zodat wij onze eigen teksten kunnen zingen. Uiteindelijk heb ik ook geluidseffecten kunnen toevoegen en betere overgangen gemaakt. Van tevoren had ik niet verwacht dat ik een remix kon maken. Ik was dan ook erg trots toen dit wel was gelukt.

Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page